|
|
|
|
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği :
(Göğüş Tan, Mine.) |
|
|
|
Bibliographical information (record 291494) |
|
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği : |
Subtitle: |
haritalama ve izleme çalışması / |
Author:
|
Göğüş Tan, Mine.
Search Author in Amazon Books
|
Publisher: |
Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği,
|
ISBN: |
9786056484728
|
Edition: |
2018.
|
Classification: |
LC212.83.T9 |
|
- "Türkiye'de katılımcı demokrasinin güçlendirilmesi : toplumsal cinsiyet eşitliğinin izlenmesi projesi" - on cover.
- Includes bibliographical references.
- Rapor beş ana bölümden oluşmaktadır. Girişi izleyen birinci bölümde, eğitimde hak temelli
izlemeye dayanak oluşturan temel normlar, standartlar, ölçütler ve iyi örnekler incelenmektedir.
İkinci bölümde Türkiye’de Mevcut Durum Analizi: Normatif-Politik Yapı başlığı altında eğitimde
kadınların hak talebinin ve mevzuatın gelişimiyle başlayarak, Mevzuatın ve İlgili Politika
Belgeleri’nin İnsan Hakları Belgeleriyle Uyumunun Tespiti’ne ve Kamu Kuruluşlarının 2008’den
Beri Yürüttükleri Projeler’e yer verilmektedir. Aynı bölümde son olarak Sivil Toplum Örgütlerinin
ve Diğer Kamusal Aktörlerin Kapasitelerinin Haritalaması sunulmuştur. Raporun üçüncü
bölümü Gösterge ve Veri Kaynakları’na, dördüncü bölümü ise eğitim alanında Türkiye geneli
hakkında özet bilgilerin içerildiği Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalaması’na ayrılmıştır.
Raporun beşinci ve son bölümü olan Göstergeler’de halen Türkiye’de verisi üretilen ve
kullanılan göstergeler ve Türkiye’nin de taahhüt ettiği uluslararası hedef ve standartlar uyarınca
kullanılması önerilen göstergeler tablolanmıştır.
Rapor metni, eğitim alanı için kavramlar ve teknik terimler listesi ile eğitim alanıyla ilişkili uluslararası
sözleşmeleri, belgeleri, mevzuatı, kamu kurum ve kuruluşlarını, sivil toplum örgütlerini ve
diğer kamusal aktörleri listeleyen eklerle tamamlanmıştır.
|
|
|
|
Barcode |
Status |
Library |
Section |
6812208132
|
Item available
|
NEU Grand Library2nd Floor (LC212.83.T9 G64 2018)
|
General Collection |
Gifted by: Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği |
|
|